تنظیم هدف چگونه امکان ‍‍پذیر است ؟
نوشته شده توسط : maryam

چگونه اهداف قابل دستیابی را تنظیم کنیم؟

رسیدن مداوم به اهداف می تواند به حفظ انگیزه و حرکت شما در مسیر رویاهایتان کمک کند. علاوه بر این، تحقیقات اخیر نشان می دهد که ناکامی در رسیدن به اهداف می تواند به عقب ماندگی های اعتماد به نفس منجر شود. این یکی از دلایلی است که تعیین اهداف دست یافتنی بسیار مهم است.

بهترین راه ها برای تعریف دستاورد هدف که شما را باانگیزه نگه می دارد چیست؟ در اینجا به چند مورد از ویژگی های اهداف قابل دستیابی اشاره می کنیم.

اهداف خود را با ارزش های خود هماهنگ کنید

هنگامی که اهدافی را تعیین می کنید، مطمئن شوید که با ارزش های شما همخوانی دارند. اهدافی که با ارزش های شما همخوانی دارند، این اطمینان را به شما می دهند که با آنچه برای آن تلاش می کنید، احساس راحتی می کنید.

قبل از تعیین اهداف مشخص، فهرستی از ارزش های اصلی خود تهیه کنید. ممکن است از قبل بدانید که کدام ارزش ها برای شما مهم هستند، اما داشتن شفافیت در مورد آنچه بیش از همه اهمیت دارد، به شما کمک می کند که آن ها را در مرکز اهدافی که برای ایجاد زندگی مورد نظر خود نیاز دارید، نگه دارید. زمان بگذارید، آن ها را اولویت بندی کنید، و به این فکر کنید که آن ها برای شما چه معنایی دارند.

ما ارزش های خود را زندگی می کنیم و ارزش های ما اعمال ما را هدایت می کنند. اهدافی که خارج از ارزش های ما قرار دارند، بعید است به دست آیند.

به عنوان مثال، اگر هدف شما کاهش وزن است، اگر برای انتخاب سبک زندگی سالم ارزش قائل نیستید، ممکن است برای این کار تلاش کنید. ممکن است برای سلامتی ارزش قائل شوید، اما ممکن است کم تر از میل شما برای راحتی و فراغت باشد، به این معنی که اولویت نخواهد بود، و کاهش وزن ممکن است سخت تر باشد.

ممکن است هنگام تنظیم سفر کاهش وزن خود متوجه نشده باشید که ارزش های شما با اهداف شما همخوانی ندارند. در نظر گرفتن اهداف و تنظیم اولویت ها به شما کمک می کند تا در تعریف و رسیدن به اهداف خود موفق تر عمل کنید.

آن را ساده نگه دارید

تغییرات مداوم و افزایشی بهتر از تغییر بیش از حد در آن واحد هستند. تلاش های خود را تنها بر روی یک یا دو هدف اولیه در آن واحد متمرکز کنید.

هنگامی که در یک زمان اهداف زیادی در ذهن دارید، ممکن است با مشکلی مواجه شوید که روانشناسان آن را رقابت هدف می نامند. همانطور که از نامش پیداست، رقابت هدف زمانی رخ می دهد که اهداف زیادی برای جلب توجه شما رقابت می کنند، که زمان و توجه شما را تحت تاثیر قرار می دهد.مهارت موثر

همانطور که گفتم، با شناسایی یک یا دو مورد از مهم ترین اهداف خود شروع کنید. سپس این اهداف پیچیده تر را به افزایش های کوچک تر تقسیم کنید تا به مدیریت بهتر آن ها کمک کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: